От германската дизайнерска агенция Roman Klis Design GmbH в Херенберг са повече от креативни — годишно създават между 2000 и 2500 опаковки. Според водещите дизайнери на агенцията има 5 стратегически компонента на дизайна, които работят в защита на марката: печатното изписване на името, формата, цветът, материалът и в идеалния вариант — звукът. Реално погледнато в световен мащаб много малко марки съответстват на тази спецификация, макар да е всеизвестно, че за да подлежи на защита, външният вид на марката трябва да е уникален.
Често, когато се говори за потребители, невинаги се разграничават потребителят и купувачът. Например, когато се избира детска играчка, детето е потребител, а майката — купувач. Затова трябва да се имат предвид и двете групи. По правило обаче потребителите и купувачите са идентични, но потреблението и купуването може да са различни. Затова е добре да се знае какво мотивира потребителя, какво го смущава и какви са желанията му. В повечето случаи вземането на решение за покупка става за части от секундата в точката на продажба. Продуктът разполага с този кратък момент, за да „съобщи“ за себе си на купувача, да „изиска“ вниманието му чрез своя външен вид, което е изключително трудно.
По отношение устойчивостта на продукта и опаковката, особено в сектора на бързооборотните стоки, критериите на потребителите не са много изразени. Добър пример в това отношение са моделите за купуване на минерална вода не само от местните райони, но и от всички краища на света. От друга страна, изследвания в Германия показват, че 43% от потребителите не купуват продукти, произведени от компании, които вредят на околната среда, и този показател е с тенденция към нарастване. Оказва се, че енергийните изисквания към опаковките са само част от условията при производството на продукта, а в същото време опаковането е най-силният пасивно визуален сигнал на марката, отразяващ ценностите и етиката на компанията производител. Така например, когато преди няколко години създателите на шоколада Cailler си позволили да заменят красивата му опаковка с пластмасова версия, били наказани от потребителите, които я оценили като антиекологична. Примерът е повече от показателен за това, че продуктите на всяка компания, които се възприемат като нещадящи околната среда, в една или друга степен ще бъдат подминавани. Това се дължи на промяната в отношението на потребителите и до известна степен е провокирано от самата индустрия. В същото време устойчивостта се оказва проблем за всеки производител, защото същите тези потребители отказват да платят повече за по-скъпо струващ, но щадящ околната среда продукт.
Хартията и картонът са силно вълнуващи материали за дизайнерите, тъй като с тях може да се постигне релеф и различна структура на повърхността. Освен това те са изключително подходящи за цветове и марки, а в същото време са екологично чисти, възобновяеми и доста леки. Единственият недостатък на картонените опаковки е, че не са толкова гъвкави и лесни за оформяне, както пластмасата и стъклото.
Тъй като интересът към специалните издания е наистина вълнуващ, ще продължи тенденцията към индивидуализация, тъй като потребителите все повече търсят продукти, изглеждащи като предназначени лично за тях. Освен това ще се акцентира върху простите и ясни послания, които продуктите отправят към клиентите. Във време на трудности, каквато е настоящата криза, особена роля имат посланията за забавление, затова и мотото „Забавлявай се!“ е силна тенденция в дизайна на опаковките. Друг важен аспект е специалното внимание към групата на застаряващите потребители. Не случайно в дизайнерската агенция са разработени отделни пакети за различните възрастови групи. Оказва се, че тази стратегия е работеща, тъй като 57% от потребителите са готови да сменят марката, ако по някаква причина не са доволни от опаковките — например изпитват трудности при отварянето или се затрудняват при разчитането на информацията.