Интересът към екзотични аромати отдавна е направил популярни италианските, мексиканските и азиатските храни. Въпреки това след направени проучвания на потребителските нагласи се смята, че през последните години храните на по-малко известни етнически групи са все по-предпочитани. Основни фактори за това са гладът за екзотични съставки и аромати, вкусът към приключения и достъпността им вследствие на глобализацията.
Само за период от една година — от 2009 до 2010, със 150% се е увеличило потреблението на хранителни продукти и напитки, съдържащи в наименованието си думите „карибски“, „японски“ или „тайландски“. Етикетите, в които присъстват тези магически думи, сякаш сами продават продуктите. Предполага се, че особеното пристрастие към тях се дължи на желанието за консумиране на по-здравословни храни, както и на налагането им на пазара от все по-голям брой производители и търговци. Не по-малко значение за популяризирането на нестандартните храни имат и рекламите в електронните медии и пресата, книгите и специализираните издания. Според изследване на потребителските нагласи 26% от любителите на екзотични храни и напитки признават, че са били подтикнати да ги пробват, след като са прочели информация за тях в готварски книги, включващи рецепти за приготвянето им; 23% са били провокирани от медиите, и по-специално от рекламите; 18% са развили вкус към тези храни след пътувания в чужбина; 25% са започнали да си купуват такива храни поради факта, че те са лесно достъпни, тъй като се продават в кварталните магазини и ресторанти. Поради засиления интерес към екзотичните блюда вече се предлага и услугата приготвяне на нестандартни ястия от майстори-готвачи в домовете на клиентите. По-евтин и по-достъпен начин обаче е участието в специални готварски програми, както и купуването на кулинарни списания или свалянето на екзотични рецепти от интернет сайтове.