Изследване на международната агенция за маркетингови проучвания „Нилсен“ сочи, че в края на 2009 г. българските потребители все повече предпочитат да купуват собствените марки на големите вериги магазини, чиято разпознаваемост се е повишила с 20% в сравнение със същия период на 2008 година. Въпреки значителното увеличение на популярността им обаче тези продукти все още не са достатъчно познати и не конкурират лидера в дадената продуктова категория, а само близки по цена марки на производител. На проведения в хотел „Шератон“ бизнес форум „Храни и напитки“ представителят на „Нилсен“ за България Кремена Радулова изнесе информация за развитието на българския пазар на собствени марки и направи интересни сравнения на базата на данни за нагласите на българските и европейските купувачи към този пазарен феномен. Подобно на западноевропейците, българите започват да свикват със собствените марки и да ги търсят и в магазините на по-новите за българския пазар вериги.
При решението си за покупка на продукт с марка на търговец българите се водят най-вече от отношението си към веригата магазини, на която принадлежи марката. Следващо по важност е съотношението между цена и качество на стоките, както и сравняването на стойността на продуктите с марка на търговец с тези на производител.
За собствените марки на българския пазар е характерно, че продължават да подобряват качеството си при значително по-ниски цени (средно с 20–40% от средните за категорията), което поражда желание за повторна покупка и по този начин повишава лоялността на клиентите. Въпреки това собствените марки все още не могат да изместят доказаните през годините марки на производителите. Подобни са и резултатите от глобално проучване на „Нилсен“, според което за 2009 г. продажбите на стоки с марка на търговец се увеличават, но повечето потребители продължават купуват стоки с марка на производител.