От позицията на дългогодишен стратегически партньор на нюйоркската Flood Creative Рене Уитуърт е на мнение, че след годините на „нарастване“ на логата върху опаковките, дизайнерите като че ли са намерили верния път към сърцата на потребителите чрез обратната тенденция. Авторката смята, че намаляването на графичните елементи е в полза на увеличеното свободно пространство върху опаковките. В някои категории храни (снаксове, чипсове и др. зърнени продукти) единственото, което отличава марките, е логото и характеристиките на продукта, които трябва да накарат потребителя да предпочете една или друга марка. В желанието си да направят продуктите достатъчно конкурентни в продължение на години дизайнерите са увеличавали елементите на логата за сметка на свободното пространство върху опаковките. Сега обаче като че ли верният тон е намерен чрез намаляване размера на отделните графични елементи и запазването по този начин на информацията за продуктите. На практика по-малките лога в никакъв случай не ощетяват марките, дори напротив – успешно комуникират с потребителите и освежават опаковките, без да е необходима кардинална промяна в дизайна им.
Революционният редизайн като че ли се оказва по-голям залък за потребителската аудитория, която е по-склонна да преглътне еволюционния дизайн, макар като цяло да реагира не толкова емоционално на промените, които, оказва се, винаги са „малко позакъснели“, затова и реплики като: „Отдавна трябваше да се направи“, се приемат за закономерни. На практика идеята за простотата и достъпността на посланията е абсолютно вярна и само малка част от направените промени в дизайна на опаковките наистина успяват да ги превърнат в „по-въздействащи“, „по-атрактивни“, „по-интересни“ и т.н. В този смисъл добре е винаги когато се прави промяна, да се обръща внимание на следните закономерности:
- при въвеждането на герой върху опаковката да се добавят и елементи на останалата част от историята;
- да се устоява на изкушението за запълване на цялото пространство на опаковката;
- да има интегрираност между отделните елементи;
- графичните ефекти (сенки и др.), думите и символите да са „премерени“ и на място;
- опаковката да се оценява не изолирано, а съобразно другите опаковки на рафта.
Така или иначе дизайнът винаги е свързан с предизвикателства, но и винаги има място за подобрения. Най-важното в случая е да се намери верният тон и път към потребителската аудитория.
За повече информация посетете: www.popsop.com