Събития, партньорства, съвместни проекти, иновации – с това е белязано развитието на опаковането за козметични продукти в най-ново време. Вече няма съмнение, че интегрирането на иновативното и екологичното опаковане с пазарните потребности е път към съвършенство и успех.
Конгресът „Парфюмерия, козметика и опаковъчен дизайн“ от 22–23 януари 2008 г. в Париж срещна производителите на козметични продукти и доставчиците на опаковки за козметиката. Фокусът бе поставен върху иновациите в опаковането и устойчивото развитие на компаниите от козметичния бранш. Според директора по изследователската и развойна дейност на опаковането в L’Oreal — Alain Béthune, осъзнаването на подхода за устойчиво развитие никога не е достигало такова високо ниво, наложително става и интегрирането на иновациите с опазването на околната среда. Ще оцелеят само онези, които са в състояние да постигнат интегриране и да разработват екологични опаковъчни решения, отговарящи на пазарните изисквания.
Обсъждани са важни въпроси като въздействието на законодателството в химията върху козметиката, устойчивото опаковане в РЕТ, ползите от нанотехнологиите за намаляване на възпламеняването и газопроницаемостта и др. Жури от производители на опаковки и специализирани медии в областта на опаковането е присъдило награда за опаковъчна иновация.
Пролетната конференция на Health and Beauty America (HBA) от 4–5 март 2008 г. в Ню Йорк се концентрира върху опаковъчния дизайн на продуктите за лична хигиена, които подобряват здравето, външния вид и самочувствието.
Акцентът е поставен върху възобновяемите растителни и органични ресурси, генните технологии и екологичното опаковане.
Престижната конференция се е фокусирала върху ролята на опаковъчния дизайн за позиционирането на марките и неговото въздействие върху потребителската лоялност.
Предвестник на това събитие е търговското изложение с конференция на НВА от септември 2006, на което са показани стотици иновации от света в опаковането за козметичната индустрия — технологии, материали, опаковки, системи на затваряне и за дозиране, етикети и услуги по контракт. Акцентът е бил поставен върху маркетинга, разработването на нови продукти, средства против стареене, тенденции в използването на природните продукти, сертификационни процеси, законови изисквания, успоредно със сесии за твърдите и гъвкави опаковки, опаковки за луксозни и масови продукти, приложение на интелигентното опаковане (RFID, холограми, 2D баркодове, сензори и др.) и образователен семинар, посветен на красотата, здравето и добрия начин на живот.
Опаковането предоставя на козметиката много възможности за постигане на удобства за потребителите, увеличаване обхвата на марките и включване в големите снабдителски вериги. Водещите производители на козметични продукти използват растящата „интелигентност“ на опаковките за разширяване на пазарите си. От своя страна, много производители на опаковки разнообразяват своите опаковъчни концепции, за да станат привлекателни за големите притежатели на марки в козметичния бранш.
В стремежа си да постигне опаковка за своите продукти за грижи за косата, която е толкова екологична, колкото са самите продукти (от естествен произход, без изкуствени оцветители и аромати), Amazonia Nutrients Inc.се е обърнала към члена на Коалицията за устойчиво опаковане Tricor Braun за разработване на рециклируеми и защитни опаковки за своята гама от спрейове, шампоани, маски и гелове.
В резултат е получена много сполучлива палитра от устойчиво опаковани натурални продукти.
Чрез комбиниране на туба с безвъздушна помпа SP343 лидерът в пластмасовите опаковки за козметиката Rexamе успял да постигне просто и ефективно решение, в което се съчетават лесната употреба и прецизното дозиране на продукта. Така се добавя стойност за марките, чиито козметични формули се предлагат в туби.
Силните страни на новата туба са: изключително лесно поставяне на помпата и постигане на 100% безвъздушна система; добро оползотворяване на опакования продукт при над 90% изпразване на съдържанието; висока гъвкавост дори при продукти с голям вискозитет; изключително висока способност на помпата за изсмукване на продукта.
Друго семпло, оригинално, новаторско и приятно за използване решение на Rexam, целящо да раздвижи пазара на миниатюрните парфюмерийни продукти, е Sof’Twist — изчистена и привлекателна капсула от две части, позволяваща с едно завъртане на горната част, подобно на червилата, да „изникне“ бутилчицата с парфюма.
Пластмасовата капсула е за многократно използване, а стъклената миниатюрна бутилчица от 2 мл в нея е с малка помпичка Sofilux®, която се монтира с едно „щракване“. Комплексната опаковка може да се използва за различни парфюми поради възможността за подмяна на бутилчицата след изпразването ¡. Стандартното изпълнение може да се приспособява към изискванията на клиентите чрез възможностите за прилагане на ситопечат, горещо щамповане, лакиране и метализиране.
Rexamоткликва на нуждата от ускорено постъпване на продуктите на пазара, като осигурява сервиз за помпите за комплектоване на стъклените опаковки за парфюмерията и така постига тридневен срок за доставките им в рамките на Европа.
Козметичният гигант Lancôme Laboratories се е спрял на летите под налягане химически инертни прозрачни полимерни опаковки на Eastman Chemicalsза своя радващ се на растящо търсене крем за лице против стареене на кожата Secret Vie. Компанията е избрала този опаковъчен материал, защото съответства на многофункционалните свойства на нейния крем за кожа и на дизайна и сигурността, специфицирани за всички нейни опаковки. Освен че е кристално прозрачен, безцветен и блестящ, материалът се залепва/заварява по химичен и ултразвуков метод и дава усещане за тежестта на кристала, когато се държи в ръка.
Благодарение на редизайна от Vyant Groupна опаковките за фамилията продукти за грижи за кожата на DermaQuest, компанията е постигнала неочаквано голямо увеличаване на продажбите. Главната цел е била позиционирането ¡ като една от водещите в грижите за кожата. Разработката е включвала развитие на марката, позициониране, маркова стратегия, набор от медийни инструменти, съпътстващи продажби, продуктов каталог, опаковъчен дизайн и др. Избран е изчистен изглед на опаковката със сребърен блясък.
С опаковката на испанската фирма за опаковки за козметиката Edp, която използва за своя нов продукт — напитката Solution Minceur, компанията Laboratoires Pierre Fabre, в отговор на изискванията на своите клиенти, действа на границата между козметиката, грижите за здравето и напитките. Благодарение на ергономичната и мека форма, в комбинация с малкия си размер, опаковката прави напитката идеална за носене през целия ден от хората, които искат да се освободят от излишните килограми и да имат хубава фигура.
Германската Oekametall вдигна летвата в опаковането за козметиката с иновативната си опаковка за гримове на притежаваната от L’Oreal марка Lancôme с оригинален дизайн, състоящ се от две формовани чрез леене под налягане цилиндрични тела с вграден декоративен дизайн, централна част и UV-лакирано и метализирано отделение за апликаторите с отпечатано лого на подплатата и сребърно фолио с матов лак за четките.
Фамилията формовани чрез леене под налягане и бласформовани опаковки от специален HDPE, комбиниран с нов мастербач РОР ТМ за козметиката и продукти за лична хигиена на Ampacet Corp., се отличават с 200% увеличен блясък, подобрени механични свойства и ниска себестойност. Могат да се използват както за еднослойни опаковки, така и като скин-опаковка за многослойни бутилки.
Шведската компания Iggesund Paperboard е разработила нов картон за вторични опаковки за козметични продукти Invercote Duo, който има по-голяма коравина от обичайните ламинирани картони и е с ново покритие от двете страни — сребърно РЕТ фолио от лицевата страна и тройно покритие от вътрешната. Комбинацията от коравина, метализирана повърхност и отлични възможности за печат е много търсена за нуждите на престижното опаковане, излъчващо послания за висок качествен стандарт, и вече е популярна на пазара за луксозна козметика.
Концепцията „всичко в едно“ на Valois, специално проектирана за лосиони, кремове и гримове, включва помпа, капачка и фиал (мускал). Груповата опаковка е удобна за промоции, малки серии търговски опаковки и подаръци. Възможно е по желание на клиентите да се използва различен цвят за елементите, метализиране, ситопечат, цветно лакиране, горещо щамповане, РЕТ етикет с възможност за декориране в 4 цвята и комплектоване със стъклени фиали с различна вместимост.