Безспорният лидер в класа на ролните офсетови печатни машини и втори по големина световен производител на листови офсетови печатни машини и специализирано печатно оборудване manroland AG днес е сред двигателите на модерните цифрови технологии в полиграфическата индустрия
Ефективност на печатните системи
В настоящата публикация става въпрос за ефективността на печатните системи и по-специално за ефективността, постигната от проактивния сервиз и профилактиката, наречени от manroland printservices. Това е част от философията, от концепцията на manroland за обслужване на клиенти, печатници и печатни машини, наречена PRINTVALUE. На практика PRINTVALUE предлага 1440 градуса сервиз около машината. Защо точно 1440 градуса? Това може да се обясни много лесно с факта, че PRINTVALUE се състои от четири индивидуални 360-градусови сервиза, всеки от които е насочен към перфектната печатна система. Започвайки с printservices и допълвайки се с printcom, printnet и printadvice, отделните компоненти допринасят за уникалното портфолио от сервизи, концентрирани около машината.
Образно казано printservices представлява 360-градусовият сервиз на manroland; printcom — 360-градусовият сервиз на manroland за консумативите; printnet 360-градусовият сервиз на manroland за свързване в мрежа на печатните машини, интеграционните потоци, уникалните и индивидуални решения съгласно изискванията на конкретния клиент, а printadvice представлява 360-градусовият сервиз на manroland за проектиране на сгради за нови печатници и консултации с клиентите.
PRINTVALUE е реакцията на manroland по отношение на растящите изисквания в промишлената печатна продукция, с чиято помощ се осигурява уникален спектър от сервизи: сервиз на място, доставка на оригинални резервни части, доставка на различни видове консумативи и материали.
printservices се състои от следните компоненти:
•Анализ на процесите — става въпрос за събирането на данни от пулта за управление на машината и подлагането им на оценка и анализ, въз основа на което в третата фаза се прави консултация и оптимизиране на производството.
•Обучение, което се осъществява в специално изграден център в Германия или по желание на клиента може да се организира на място в печатницата.
•Управление на проекти. То е свързано с личен ръководител на проекта, оторизиран от manroland, кой то съблюдава цялостното качествено изпълнение на проекта.
•Обслужване и сервизни договори. Обслужването се състои от два компонента: ProServ (модулни и гъвкави програми за обслужване) и ServiceKits (сервизни пакети за по-висока производителност и качество).
•Ъпгрейди, или интегриране на най-съвременните технологии в съществуващите печатни системи. Чрез ъпгрейдите може: да се разшири продуктовото портфолио; да се подобри производителността на труда; да се повиши стойността на продукта; да се въведат екологични мерки; да се подобрят работните условия.
•Сервиз от разстояние или „бърза помощ“ в случаите на необходимост от сервиз. Състои се от TeleSupportCenter (24-часов сервиз за всеки ден от седмицата) и TelePresence (директна връзка с печатната машина посредством модемна връзка с Германия, даваща възможност за достъп до машината на квалифициран персонал с он-лайн диагностициране на проблемите, проверка от разстояние и др.)
•Резервни части – висококачествени оригинални резервни части с най-висока наличност както за нови, така и за по-стари модели машини на manroland.
В заключение е важно да се подчертае, че ефективността на печатните системи е многопластов процес, от чиято цялост зависят високата производителност на труда и най-вече качеството на предлаганите продукти.
Съчетанието на високоспециализирани сервизи и висококачествено оборудване допринася за успешното и навременно изпълнение на поръчките в условията на жестока конкуренция и все по-растящи изисквания на пазара.