Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Конкурсът за устойчиво опаковане на AMICAL



Наградите за устойчивост на международната организация на производителите и търговците на метализирани, гланцирани и ламинирани гъвкави материали за опаковане (AIMCAL) бяха раздадени за втора поредна година в края на март по време на ежегодната среща на мениджърите. В различните категории бяха представени опаковки, при направата на които са използвани материали и процеси, намаляващи въздействието върху околната среда и количеството използвана енергия и повишаващи нивото на рециклируемост. Конкурсът е част от група международни конкурси. Сред наградите, които се връчват, са такива за технология на годината, вакуумни, метализирани и гланцирани опаковки. Седалището на AMICAL е в Южна Каролина, САЩ. В следващите редове ви представяме тазгодишните победители.

Сред победителите заслужено е лаки­раната картонена опаковка за чипс марка Sun Chips (1), в която 33% от вложените материали са с биоорга­ничен произход. Опаковката е произ­ведена в пет цвята за различните вкусови разновидности на продукта. Ламинираното покритие е разположе­но върху горния слой от PLA филм, на­правен от царевица. Специалистите определят постижението на произво­дителя на опаковки Bryce като първа стъпка към напълно компостируемо опаковане на чипс. От Bryce са напра­вили настройките на печата така, че да се гарантират необходимите ба­риерни характеристики за продукти­те. Заместването на стандартния външен полипропиленов слой с PLA на малява употребата на базирани на пе­трола химически съединения, което води до икономии за производителя в размер на 1 милион паунда годишно. По този начин се спестява и значи­телно количество енергия.

Американската компания Hazen Paper получи наградата в категори­ята „Устойчивост“ за своя нефилми­ран избелен сулфат, който се използ­ва за направата на прозрачната част на външната опаковка на комплект от бутилка за уиски Crown Royal и две стъклени чаши (2). Първоначалният дизайн на картонената кутия включ­вал полиестерна, фолийна или харти­ена вложка, която трябвало да се по­ставя ръчно. Замяната на филмовия или картонен ламинат с трансферно-метализиран картон намалява консу­мацията на материали с близо една трета, като по този начин се пес­тят ресурси и се увеличава капаци­тетът на производство за единица време, тъй като не се налага ръчно поставяне на прозрачния елемент.

Наградата за метализирана/ва­куумно покрита опаковка бе връчена на Graphic Packaging International (GPI) за тяхната групова опаковка на соко­ве на марката Дисни, всяка от кои­то съдържа 10 плика (3). В случая GPI е едновременно производител, мета­лизатор и доставчик на напълно ре­циклираната хартия, която е използ­вана като изходен материал за произ­водството на реверсивно печатния z-образен сгъваем картон. За да елиминират нуждата от вълнообразен картон и допълнител­ни материали, от GPI ламинирали подсилващите ленти от рециклиран картон в носещите области на опаковката. Картонът със z-образен профил е по-тънък от в-образния вариант и същевременно позволява постигането на по-го­ляма якост на конструкцията, което дава възможност да се поставят една върху друга двойно повече групови опа­ковки върху палетата. По този начин броят на палетите спада значително, което води до намаляване на разходите за транспорт. В допълнение новият метализиран филм е устойчив срещу одраскване и проникване на влага. Отдел­но филмът придава луксозен външен вид на продукта.

Компанията GPI взе и техническата награда в кате­горията „Опаковки на храни“ за първата по рода си двой­но огъваща се опаковка за приготвяните в микровълнова фурна плоски питки на Heinz (4). Тук ламинатът покрива по-голямата част от вътрешността на картона. Различ­ното по вид метализирано покритие на картона позво­лява постигането на твърдост на хлебчето, ако то се постави за печене върху единия тип повърхност, и гъв­кавост и мекота, ако бъде поставено върху другия. Из­ползваната в производството екструзионна линия оси­гурява подходящо нанасяне на лепилото и увеличава ско­ростта на поточните линии, без да се налага компромис със здравината на запечатване. За да получи по-меки пло­ски хлебчета, потребителят трябва да отвори картона, да разопакова питката и да я постави върху разграфена­та на квадратчета вътрешна част от опаковката, коя­то може да бъде обърната навън по подходящ начин. Ако иска хлябът да е по-хрупкав, потребителят трябва да по­стави неразопакования хляб върху другия тип хомогенна метализирана повърхност. Дизайнът на кутията допъл­нително улеснява потребителя, тъй като не се изисква използването на други домакински съдове.

Маркетинговата награда в категорията „Опаковане на храни“ отиде при италианската компания Taghleef Industries за стоящия плик на немската марка бонбони Werther’s Original (5). Нанесеният матов лак върху част от повърх­ността на опаковката създава ефектен контраст с по-тъмните области. Опаковката е направена с 48-микромет­ров двупосочно ориентиран полипропилен (BOPP) и 20-ми­крометров метализиран филм. Едно от предимствата на технологията е, че спестява енергия и ресурси в сравнение с използването на алуминиево фолио за ламиниране.

Наградата за маркетинг в категорията „Нехрани­телни продукти“ бе връчена на американската компания Hazen Paper, която произвежда холографски сгъваем кар­тон за канадското уиски марка Caribou (6). Тук за ламини­рането на OPP филма е използвано лепило на водна основа. Холографският многоцветен материал осигурява подхо­дящ екран за сложната и деликатна сцена на нощен пей­заж върху бутилката, като придава богатство на образа. Журито е останало много впечатлено от начина, по кой­то е пресъздадено северното сияние в полярната нощ.

Техническата награда за нехранителна опаковка оти­де в компанията Unifoil от Ню Джърси за създаването на ултравиолетови, покрити с акрилни бои многоцветни по­лиестерни филми и картони, намерили приложение в опа­коването на DVD носителите на анимационния филм на Дисни „Камбанка“ (7). Специалните характеристики на опаковките включват релефен печат на предния панел, създаващ усещане за листо при докосване и придаващ до­пълнителен блясък на крилцата на феята. Многоцветни­ят холограмен слой е „изпуснат“ на някои места с цел да се увеличи контрастът на изображението. Акрилното по­критие спомага за постигането на по-добро ламиниране и задържане на нанесените мастила и предоставя гъвка­вост за безпогрешно начертаване и залепване.

В категорията „Козметика и продукти за персонал­на грижа“ наградата отиде при Hazen Paper за покрита­та със „скъпоценни камъни“ кутия за подаръци на козме­тичните продукти от серията „Белите диаманти на Елизабет Тейлър“ (8). За създаването на нужния ефект от Hazen са използвали вграден полиестерен филм с акрилен лак и ламинат, при който са използвани лепила на водна основа. Сребърният филм допринася за крайния златист ефект на основния фон на кутията и за качествения хо­лографския печат.

В категорията „Декоративни дисплеи“ маркетинго­вата награда бе връчена на Vacumet Corp за специална­та промоция на стъклените бутилки на доминиканска­та бира Presidente и Presidente Light (9). Към комплекта е включена и групова картонена опаковка, висококачествен рекламен плакат и етикет за рафта. Специално израбо­теният холографски ламинат може да бъде поставен вър­ху различни рекламни материали, като визията и послани­ето на марката са предадени по един и същи начин.

Наградата за маркетинг в категорията „Други опа­ковки“ получи Unifoil за сувенирните рекламни чаши на тийнейджърския филмов хит „Здрач 2 — Новолуние“ (10). Чашите с вграден етикет са добили такава популярност сред феновете на филма, че за кратко време били напъл­но изкупени. Технологията на вграденото етикетиране направила възможно възпроизвеждането на блестящите метализирани графики, при това с ниска себестойност за бройка. Така според журито вграденото етикетиране спомага за създаването на по-трайни сувенири.

Техническата награда в категорията „Други“ отиде в калифорнийската компания JDSU за поликарбонатния за­щитен филм HoloFuse (11). Използван в идентификацион­ни карти и паспорти, филмът комбинира деметализира­на холография с високо ниво на сигурност и без поликар­бонат, без да се налага използването на лепила. По този начин филмът подменя прозрачните слоеве от поликар­бонат, които в момента се използват като външен слой в структурата на документите. Елиминирането на слоя лепило опростява структурата им, намалява производ­ствените разходи, подобрява екологичността и премах­ва нуждата от горещо щанцоване. Филмът може да се из­ползва в комбинация с лазерното гравиране, като тук мо­гат да бъдат добавени и други знаци за сигурност.

 
16.10.2011.
Автор: ProPack Magazine
0 Коментари
Таг :

Опаковъчни технологии

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар