ProPACK стартира нова рубрика, в която ще бъдат представяни интересни иновативни проекти на опаковки и етикети, разработени от студенти или професионалисти в бранша. В следващите редове ще ви запознаем с част от дипломната работа на нашата колежка Линда Големехова, графичен дизайнер в Print&Publishing, и с нейната идея как би трябвало да изглеждат съвременните опаковки на шоколади.
Логото
Логото е един от най-важните елементи, които една фирма може да притежава. Несъмнено то е това, което налага визуално даден продукт, марка или фирма на пазара. Най-важният аспект от създаването на лого на дадена компания е концепцията — трябва да знаем какво искаме, нашето лого да казва за фирмата ни. Можем да измислим образ, който да е свързан със самата дейност на компанията, като например къща, ако е фирма за недвижими имоти, или кола — за фирма, занимаваща се с продажба на коли. Логото може да бъде и само абстрактен образ, който представя философията на дадената компания, например пирамида или правоъгълен елемент, за да предадем чувството за стабилна и сигурна компания. Много динамична рисунка с орбити и замах, искри или частици е подходяща за млада, модерна и високотехнологична фирма.
За разлика от фирми като Lindt и Milka, фирма Рейнбоу има по-цветен и уникален подход към визията си. Първоначалното изискване бе логото да е семпло, елегантно, но в момента, в който го погледнеш, да знаеш, че става дума за шоколад и за дъга, и за множеството вкусове, които фирмата предлага в гамата си от продукти. Създаването на подобно лого бе предизвикателство, тъй като правилото за всяко добро лого е да не се прекалява с цветовете и че 4 цвята са границата на допустимото, преди да извадим костюма за клоуни. Но Рейнбоу (Rainbow) означава дъга, а дъгата има много цветове. Окончателният вариант на логото притежава стабилна основа, апетитни и нежни цветове (кафяво, розово, червено, оранжево, жълто, зелено, синьо) и визия, която отговаря на характера на фирмата и нейните продукти. С него основата на тотал графичния дизайн на Rainbow беше положена.
Опаковките
Опаковките несъмнено са важен елемент от цялостната рекламна стратегия и визия на компанията. Особено когато говорим за фирма за хранителни продукти, това е като А и Б за този бизнес. Докато бонбониерите, които съм дала за пример, са с характерните флорални елементи и лога, то опаковките за шоколад са лично авторски. Избрах да използвам всеки един от основните цветове на фирмата и да го свържа с вкус или аромат, характерен за тази цветност. Така стигнах до:
- Розово — нежен и благоуханен кокос
- Червено — чувствена и сладка ягода
- Оранжево — натуралният шоколад целува портокал, смесица от два невероятно екзотични вкуса
- Жълто — хрупкава бисквита, залята с фин бял шоколад
- Зелено — млечен шоколад с ароматни лешници
- Синьо — алпийска свежест с аромат на прясно мляко
- Лилаво — сладки меки стафиди, положени във фин млечен шоколад.
На базата на тези съчетания е създаден дизайнът на 7 вида опаковки за шоколад. Използвах флоралния елемент върху основния цвят, а също и кафявия градиент, върху който разположих овалното лого и наименованието на продукта. Главната съставка разположих на бял фон, като прибавих парченце от вида шоколад пред нея, за да може клиентът бързо да се ориентира според предпочитанията си. Грамажът е 100 гр, а размерът на всяка опаковка е 88х190 мм в сгънато състояние. Дизайнът е решен във вертикална композиция, като съм търсила баланс между основния цвят, кафявата лента и бялото пространство. Тези опаковки послужиха като основа за всички останали материали на фирмата — календар, плакат, сайт и др.
Фирмените торбички
Едно от основните неща, които една фирма за шоколад, а и всяка друга фирма трябва да притежава при продажбата на своите изделия, са фирмените торбички. Те могат да бъдат хартиени, найлонови, с различни форми, цветове и начин на захващане (дръжки). Компанията Rainbow се е спряла на хартиените като по-екологични. Те биват два варианта, съответстващи на двете визии на фирмата, а именно „шоколадена“ и „цветна“. Докато шоколадената торбичка е „по-бъбрива“ откъм елементи и украса, то цветната използва отново растера с линиите, който е достатъчно сложен и наситен, за да не се нуждае от допълнителна украса. Кафявият вариант използва елегантна композиция от продукти, подредени в правоъгълна форма, наподобяваща шоколад. В тях също така присъстват и кафявият градиент, логото и „дъгата“ като елемент. Размерите на торбичките са различни според големината на продуктите.