Холандският производител и доставчик на феритни компоненти Ferroxcube пусна на пазара високочестотни RFID-етикети, които могат да бъдат поставяни върху метални покрития и функциониращи в среда с висока степен на влажност. По този начин се разрешава проблемът с погрешното разчитане на записаните върху традиционните RFID чипове данни, породено от наличието на влага или предизвикващите смущения в сигнала метали. Новите етикети притежават епоксидни и силиконови печати, които им позволяват да бъдат използвани при екстремни условия и да бъдат модифицирани по такъв начин, че да отговарят на нуждите на клиента. От Ferroxcube споделят, че RFID чиповете вече успешно се използват от европейска фармацевтична компания за поддръжка на складовата ù система, както и от железопътна компания за система, следяща маневрите на влаковете при влизането им в периметъра на гарите.
Палет за консерви с нестандартен дизайн
Студент от колежа за дизайн и комуникации Ravensbourne във Великобритания е намерил начин да събере върху HDPE палет със 17% повече консервени кутии, отколкото побира стандартна щайга със същата площ.Специфичният дизайн на щайгата за многократна употреба е във формата на медена пита, което позволява на цилиндричните консерви да бъдат подреждане на шахматен принцип, като по този начин разстоянията помежду им са сведени до минимум. Според създателя на палета Томас Уулър с него могат да се пренесат 36 метални кутии повече, отколкото в стандартния му вариант. Друго достойнство на новия дизайн е, че позволява плътно прилепване на щайгите една до друга, с което се пести ценно складово пространство. Формата на палета позволява и използването му като продуктов дисплей в магазините.
3 в 1 от Aisapack
От Aisapack представиха нова хибридна опаковка Aisacan за напитки с възможност за повторно затваряне.Опаковката притежава едновременно характеристики на бутилка, кутия и плик, което я прави удобна за пълнене с различни видове напитки. Важна характеристика на новия продукт е силно заниженото му тегло (с 50% в сравнение със стандартните PET опаковки), намаляващо значително въглеродния отпечатък и щадящо околната среда. От Aisapack заявяват, че опаковката не е толкова лека, колкото стандартните пликове, но по-високото ù тегло придава необходимата здравина на конструкцията. При нужда в структурата на Aisacan могат да бъдат вложени най-различни материали — алуминий, позволяващ бързото и ефективно изстудяване/затопляне на продукта, или слоеве полипропилен (PP), които са особено подходящи за продукти с високо ниво на киселинност като газираните напитки.
Разградима метална опаковка
От 3 до 5 години е периодът на разграждане на първата в света разградима метална опаковка. Революционната технология е разработена от мексиканската компания–производител на печива Grupo Bimbo, която възнамерява до началото на 2011 г. да приложи новия материал към всички свои продукти. Създателите на опаковката твърдят, че тя успява да запази непроменени свежестта, вкуса и всички качества на печивата, опаковани в традиционните опаковки. Принципът на новата технология е свързан с влагането на специална активна съставка, чиято роля е да разкъса молекулярните връзки на вложените в опаковката пластмаси. Опаковката вече се използва от едно от дъщерните дружества на компанията Organizacion Barcel.
Иновации от алуминий
Алуминиева кутия за напитки позволява опаковането на две напитки в един контейнер и ги държи отделени отвътре, прибавяйки по този начин добавена стойност и за потребителя, и за производителя. Кутията се състои от два разделени компонента, чието сумарно съдържание е достатъчно за единична консумация. Върху нея са инсталирани два механизма за отваряне с ring-pull пръстен, което позволява на поставените вътре напитки да се пият поотделно или да се смесват в желаните от потребителя пропорции. Създателят на иновативната кутия Дейвид Гонзалес смята, че по този начин ще бъдат удовлетворени нуждите на потребителите, които обичат да смесват, като същевременно ще пестят от разделното купуване на продукти. Специалните клапи върху отварящите механизми премахват опасността от разливане на съдържанието, когато кутийката е наклонена в обратната посока — важно подобрение с оглед на удобството при използване.
Въпреки многото си достойнства алуминиевите кутии имат един сериозен недостатък — невъзможността им за повторно затваряне след отваряне. С решаването на този проблем се е заел производителят на опаковки за напитки Ball Packaging Europe, който наскоро пусна на пазара кутия с възможност за повторно запечатване. В механизма за повторно запечатване e вградена пластмасова пластина, която позволява повторното затваряне на кутията посредством въртеливо движение. Иновацията е приложена за първи път през март тази година за опаковките на енергийната напитка Burn на Coca Cola. От Ball Packaging Europe подчертават, че количеството използвана пластмаса в една алуминиева кутия е такова, че да не попречи на възможностите за пълноценно рециклиране на опаковките. Мнението на специалистите е, че новата опаковка на Ball има потенциала да промени облика целия сектор.
Храната, приготвена в микровълнова фурна, ще става още по-бързо и по-вкусно за японските потребители благодарение на алуминиевите подноси на MicroRite. Материалите на американската компания за първи път се използват за комерсиални цели в Азия, като представянето им на японския пазар предизвиква сериозен отзвук. Хартиената основа на подноса е ламинирана със специални алуминиеви листа, които позволяват на опакованите хранителни продукти да бъдат загрявани цялостно, бързо и безопасно. Новата опаковка позволява сготвената в нея храна да остане сочна и крехка, като се избягва изгарянето на отделни части по краищата и недоброто ù сготвяне в други области, поради неравномерното разпределение на топлината — нежелан ефект на сега използваните опаковки за микровълнови фурни.
От Crown Bevcan Europe & Middle East поддържат инициативата на алуминиевия доставчик Hydro за запознаване на потребителите с ползите от използването на алуминия като суровина за устойчиво опаковане. По тази причина от Hydro пускат на пазара 600 хиляди алуминиеви кенчета със специален дизайн за нуждите на промоционални събития в университетски кампуси и общности в Норвегия и Германия. Кутиите, произведени от Crown, носят върху себе си серия от креативни съобщения, свързани с устойчивото опаковане и положителното им влияние върху околната среда. Част от съобщенията са „завинаги млади“ (‚Forever Young‘), „създадено за да остане“ (‚Built to Last‘) и „ще се върна“ (‚I‘ll Be Back‘).
В областта на металните опаковки за аерозоли щатската компания WD–40 представи своя нов модел спрей WD–40 Trigger ProTM, който съчетава лесна за държане ергономична метална опаковка с мултифункционален накрайник и дюза, позволяваща на потребителите да променят силата на струята, без да се получава предозиране или изтичане. Струята може да бъде настройвана от капеща до силна, което позволява гъвкавост на работния процес.