Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Неостаряващата метална опаковка



Силата на термохромните мастила

Използването на т.нар. термохромни мастила се превръ­ща в стандарт за производителите, които предлагат на пазара охладени напитки (бира, сокове, води и др.) Така на­пример Molson Coors, производителите на едноименна­та бира отпечатват голяма част от повърхността на опаковките си с термохромно мастило, което индикира времето, в което напитката е охладена до подходяща­та температура. Molson Coors използват разработени­те от опаковъчния гигант Ball Corporation термохромни мастила и за други свои брандове като Carling и Caffreys като част от своята маркетингова стратегия в Север­на Америка и Европа. За първи път обаче върху кутиите на Coors нанесеното термохромно мастило е с толкова голяма площ. Щом бирата добие подходящата темпера­тура за консумация, цялата рисунка на Скалистите плани­ни върху кена променя цвета си от бял в син. Бирата се предлага в разфасовки от 500 и 300 мл.

Обелващ се метален капак

Многослойният капак за стоманени опаковки на Ball е едно елегантно и икономично решение. Неговият дизайн позволява лесно използване, удобство и сигурност за про­изводителите и потребителите. Към капачката е при­крепена лесен за захващане гъвкав накрайник за издърп­ване, чрез който се премахва опасността от нарязване на пръстите при отваряне. Тази система осигурява по­добрен захват на накрайника и повишена защита срещу нежелано отваряне. Същевременно фолиото предоставя много добра преграда срещу вода и газове, така че сро­кът на годност на опаковката е като при този на кутия със стандартен метален капак. Новият материал пред­лага добри възможности за декорация, сред които до де­ветцветен печат и довършителен слой, придаващ допъл­нителен блясък на продукта. Накрайникът за издърпване може да бъде вграден във фолиото, като по този начин ця­лостният дизайн на продукта добива завършен вид. Обелващите се капаци на Ball са с 45% по-леки от стандарт­ните и са по-удобни за съхраняване и складиране, като по този начин почти се удвоява количеството им при пре­воз за единица обем.

Fusion-TekTM — металната консервена кутия за микровълнова фурна

Тази технология предоставя на клиентите уникалната възможност за използване в микровълновата фурна на опа­ковки, които притежават издръжливостта и здравината на традиционните кенове. Известно е, че традиционните стоманени опаковки за храни възпрепятстват затопляне­то на храните в микровълнова фурна, тъй като металът не позволява на микровълните да преминат през него. За да решат този специфичен проблем, от Ball са разрабо­тили подходяща технология, която позволява на вълните да преминават през съдържанието на металната опаков­ка. Опаковката Fusion-Tek е снабдена с пластмасово дъно и капак. По този начин се създава канал за микровълнова­та енергия, която загрява храната за 2–3 минути до тем­пература от 170°C.

Кенът на Carling предотвратява „металния“ вкус на бирата

Carling пуска на пазара нов кен, който претендира, че по­добрява качеството на бирата на пазара чрез предо­твратяване появата на метален вкус. Taste Lock Cans на Ball предлагат подобрено запечатване, за да се предо­тврати получаването метален вкус по време на процеса на пълнене, и Two-Stage Liner, който да предпази бирата в кена. Изображението, направено с термомастило, също е задължително в случая.

Металните кутии за бои не са за подценяване

Поради естеството на съдържанието си опаковката на бои трябва да бъде особено ефектна и привлекателна. В случая тя се явява най-добрата реклама на продукт, чия­то цел е да създава добрия външен вид на повърхностите след боядисване. Осъзнавайки този факт, от веригата ма­газини Wickes са се потрудили добре, за да създадат ме­тална кутия с подходящ дизайн за реновираната им марка бои. Дизайнът е създаден след задълбочено проучване на дизайнерската агенция Reach. Основната идея на създа­телите му е той да се харесва на жените-потребители, без при това да отблъсква търговците. Тъй като боите са предназначени най-вече за домашна употреба, дизайне­рите са използвали различни образи на предмети от бита, за да демонстрират различните им приложения. Основен мотив върху опаковката е своеобразният „прозорец“, на­правен от боя, който насочва вниманието към видимо без­упречното качество на продукта.

Освен върху привлекателния външен вид на продукти­те си, част от производителите на бои насочват услили­ята си и към създаването на олекотени и екологични ме­тални опаковки. Производителите на висококачествени­те бои Fired Earth се обръщат към мултинационалната опаковъчна компания Impress за изработването на олеко­тени кутии за своята нова серия емулсионни бои. Новите кутии са с 10% по-леки от стандартните опаковки за бои. Производителите на боите твърдят, че в това си начина­ние са почерпили вдъхновение от успехите на Кока-Кола в олекотяване на пластмасовите бутилки.

Защитно фармацевтично фолио

Защитното фолио за фармацевтични продукти на CPI е създадено по технология, позволяваща отлично изпълне­ние на графика, текстове, лого и микроелементи, които да бъдат приложени директно върху повърхността на алу­миниевия слой по време на процеса на поставяне на фо­лиото. Образите са вградени във фолиото, така че да не могат да бъдат премахнати. Прецизната лазерна техно­логия все още не е достъпна или позната на пазара, което не позволява да бъде имитирана или копирана от фалшифи­каторите. Този продукт може да бъде използван във всич­ки приложения, които са базирани на алуминия, като блис­тери на лекартва, фолиа, защитаващи продукта от деца, студено формовани фолиа, торбички, индукционни печати за бутилки и др. Прилагането на технологията не налага промени в опаковъчния процес и на практика тя може да се приложи към всеки вид алуминиево фолио или сплав с раз­лична дебелина. Нещо повече – фолиото може да бъде кон­вертирано, лакирано, ламинирано, отпечатано, като тези процеси няма да повлияят на способността му да бъде пробито при изваждане на таблетката от блистера.

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар