Според Тед Минини, председател на Design Force Inc., САЩ, най-компетентни и съответно най-отговорни за създаването на емоционална привързаност на потребителите към марките са маркетолозите. Те имат и най-добра представа за това, как да насочват емоциите на децата към един или друг продукт и по този начин да изграждат симпатии, а впоследствие и лоялност към една или друга марка с помощта на любими герои от приказките или от екрана. При това единственото условие е самата марка да бъде „годна” – т.е. да е ясно позиционирана по отношение както на децата, така и на техните родители, а реалният или анимационният герой, който я олицетворява, да е достатъчно „жив” – да притежава онези специфични черти, ценности и история, които предизвикват желание за покупка. Взаимното обвързване между марката и героя създава особена увереност у децата и техните родители, а постепенното натрупване на информация посредством създаването на история (превръщането на героя в главно действащо лице в поредица приключения) се смята за основна причина за създаването на емоционална привързаност към продукта и респективно към марката. Малко встрани от типичните примери за въздействащи образи на герои са забавните Lego закуски на марките Kellogg и Lego, както и популярните Bandz, Cool Bandz, Zany Bandz и Googly Bandz гумени силиконови ленти за ръка във формата на принцеси или животни в различни цветове.
По традиция за създаването на емоционална връзка със своите потребители повечето марки използват героите на „Дисни“ или разчитат на популярни поп изпълнители като Джъстин Бийбър и други любими лица от екрана. Независимо от начина на използване на символите върху опаковките на продуктите, било чрез включването на легендарните смърфове – мил спомен за родителите и същевременно достатъчно нестандартни (пухкави и сини) герои за децата, провокирани или не от популярната видеоигра „The Smurfs Dance Party“, продуктите на Entertainment с техните възможности за съвместни домашни забавления са с повече от ясно изразени послания и поради това винаги достатъчно убедителни на пазара. Лесната разпознаваемост и достъпност на героите (символите) и емоционалната ангажираност към тях са в основата на създаването на трайно сътрудничество между марките и потребителите. А какво по-важно за успеха на дадена марка от нейната популярност сред няколко поколения?
Връзката между емоционалната привързаност и трайното присъствие на марките на пазара

Още статии от същата категория
-
Автор: ProPack Magazine
0 Опаковане на готови храни -
Автор: ProPack Magazine
0 Тубата – нашият ежедневен ... -
Автор: ProPack Magazine
0 За металните опаковки -
Автор: ProPack Magazine
0 За картонените опаковки и марките -
Автор: ProPack Magazine
0 Опаковъчните иновации през ... -
Автор: ProPack Magazine
0 Опаковките от хартия и картон - ...