Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Бъдещето на автомобилната техника – пряко свързано с опаковките от хартия и картон



Една иновативна немска компания обаче е направила невъзможното, създавайки автомобил с купе и ин­териор от картон. Първоначална­та идея на конструкторите била да покажат какво може да се напра­ви от картон. След дълги дискусии те решили да заместят основните панели на автомобила с картонени кутии. От Smart се включили в пре­дизвикателството и предоставили на CD Cartondruck всички чертежи за направата на този така интере­сен автомобил. Чисто технически за картонените части били използ­вани рециклирани опаковки — дело на компанията Gmund. Дизайнерът от Берлин Сара Иленбъргър проек­тирала вида на материала и цвето­вете. След няколко проведени изпи­тания екипът на създателите на интелигентния и атрактивен ав­томобил взел решение да работи с картонени кутии. „Първоначална­та цел беше да създадем изключи­телно атрактивна презентация за Luxepack в Монако“ — заявява Щефан Шнайцер, председател на CD Cartondruck.

Най-голямото предизвикател­ство за екипа се оказала идеята картонените кутии, необходими за подмяна на главното табло в кола­та, да бъдат използвани така, че да запазят целостта на конструк­цията. За проекта били употребе­ни над 7 000 картонени опаковки в четири различни нюанса на зеления цвят. Освен купето с картон били опаковани дори огледалото за обра­тно виждане, страничните огледа­ла, джантите, арматурното таб­ло и стелките. Но това съвсем не е всичко — двете странични огледа­ла били заменени с фолио от ламини­ран материал, така че да могат да функционират като огледа­ла, макар че на практи­ка са направени пре­димно от хартия и картон.

„Гъвкави­те пластмасо­ви и дунапрено­ви части, как­то и някои от интериорни­те части на автомобила би могло да се заменят със значител­но по-щадящи околната среда картонени материали“ — споделя идеите си за бъдещето инициа­торът на научните изследва­ния в Cartondruck Холгер Уин­генфийлд.

От екипа на Smart били щастливи да покажат автомобила на автомо­билното изложение в Париж. Инж. Марк Ленген­бринк, управляващ директор на марката Smart и директор „Продажби и маркетинг“, споделя: „Това, което ис­кахме да докажем с този проект, е, че Smart не се прави „на хартия“ и може да остави траен отпечатък при използването на необичайни материали. Ние винаги сме търси­ли нови пътища, за да покажем, че из­борът на дизана по­казва специалното отношение на марката Smart към опазването на околната среда.“

„Искахме да разширим граници­те и да покажем, че гъвкавостта на материала, с който работим, предлага изненадващо устойчиви и безкрайни възможности за довър­шителни работи, ако се използва разумно“ — казва Шнайцер в заклю­чение.

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар