Една иновативна немска компания обаче е направила невъзможното, създавайки автомобил с купе и интериор от картон. Първоначалната идея на конструкторите била да покажат какво може да се направи от картон. След дълги дискусии те решили да заместят основните панели на автомобила с картонени кутии. От Smart се включили в предизвикателството и предоставили на CD Cartondruck всички чертежи за направата на този така интересен автомобил. Чисто технически за картонените части били използвани рециклирани опаковки — дело на компанията Gmund. Дизайнерът от Берлин Сара Иленбъргър проектирала вида на материала и цветовете. След няколко проведени изпитания екипът на създателите на интелигентния и атрактивен автомобил взел решение да работи с картонени кутии. „Първоначалната цел беше да създадем изключително атрактивна презентация за Luxepack в Монако“ — заявява Щефан Шнайцер, председател на CD Cartondruck.
Най-голямото предизвикателство за екипа се оказала идеята картонените кутии, необходими за подмяна на главното табло в колата, да бъдат използвани така, че да запазят целостта на конструкцията. За проекта били употребени над 7 000 картонени опаковки в четири различни нюанса на зеления цвят. Освен купето с картон били опаковани дори огледалото за обратно виждане, страничните огледала, джантите, арматурното табло и стелките. Но това съвсем не е всичко — двете странични огледала били заменени с фолио от ламиниран материал, така че да могат да функционират като огледала, макар че на практика са направени предимно от хартия и картон.
„Гъвкавите пластмасови и дунапренови части, както и някои от интериорните части на автомобила би могло да се заменят със значително по-щадящи околната среда картонени материали“ — споделя идеите си за бъдещето инициаторът на научните изследвания в Cartondruck Холгер Уингенфийлд.
От екипа на Smart били щастливи да покажат автомобила на автомобилното изложение в Париж. Инж. Марк Ленгенбринк, управляващ директор на марката Smart и директор „Продажби и маркетинг“, споделя: „Това, което искахме да докажем с този проект, е, че Smart не се прави „на хартия“ и може да остави траен отпечатък при използването на необичайни материали. Ние винаги сме търсили нови пътища, за да покажем, че изборът на дизана показва специалното отношение на марката Smart към опазването на околната среда.“
„Искахме да разширим границите и да покажем, че гъвкавостта на материала, с който работим, предлага изненадващо устойчиви и безкрайни възможности за довършителни работи, ако се използва разумно“ — казва Шнайцер в заключение.