От компанията Cereplast заявиха, че са постигнали споразумение с турската компания Sezersan Ambalaj за пускането за първи път на европейския пазар на биобазиран филм за обвивно опаковане. Засега идеята на двете компании е новите биоопаковки да се използват в сладкарската промишленост, но по всяка вероятност ще намерят приложение и в други сектори.
„Нашият продукт има големи възможности за опаковане на бонбони и шоколади, но е подходящ и за пазара на сладоледи — споделя пред сайта FoodProductionDaily генералният мениджър на Sezersan Рефик Улукан. — Повечето от тези приложения изискват високи температури на запечатване, но нашите продукти могат да бъдат затворени и при ниски температури.“
От американската компания заявиха, че биофилмите ще бъдат произвеждани от компостируемата биосмола Cereplast 7003, която е проектирана да осигури висока якост и производителност. Според Sezersan осигуряването на тези качества на филма е една от главните цели на партньорството. „От началото на разработването на проекта производителността е проблем, над който се работи — споделя друг член на екипа. — Но ние имаме много опит в екструдирането на продукти, събирането и прилагането на добри идеи.“
Новият биобазиран филм притежава значителна „памет“ (възможност да запазва формата след огъване) и е напълно подходящ за топлинна обработка и запечатване. Ако бъде усукан на 360°, материалът ще се върне назад с 10° до 20°. За сравнение, други подобни филми, усукани на 540°, могат да се върнат с до 110°. Филмът е по-тънък в сравнение с други обвивни филми и може да бъде произвеждан в непрозрачен или полупрозрачен вариант. Турската фирма производител добавя, че филмът притежава много добри характеристики за метализиране, което означава, че не е нужно поставянето на допълнителен защитен слой или вътрешна опаковка, която да предпазва продукта. Ламинирането и директният печат също не представляват трудност.
Съгласно условията на споразумението за няколко милиона долара от Cereplast ще започнат ежемесечни доставки на 100 до 150 метрични тона биосмола през декември тази година, като от компанията прогнозират, че до месец май 2011 г. доставките може да надминат 1000 тона. В момента две големи компании за сладкарски изделия (една американска и една европейска) са в процес на тестване на новия продукт.