Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Pentawards 2008



На специална церемония по време не изложението Luxe Pack в Монако на 30 октомври бяха раздадени международните награди Pentawards. Фокусът на наградите е изцяло върху опаковъчния дизайн. Конкурсните проекти за следващото издание на Pentawards могат да бъдат подавани от 1 май до 15 юни 2009 г. Повече информация на: www.pentawards.org.

ДИАМАНТЕНА НАГРАДА

Марка: Шампанско Piper Heidsieck — Rosé Sauvage от Viktor&Rolf
Компания: Sleever International
Държава: Франция

„Как правите нещо ново с нещо непреходно? Имахме само един от­говор на този въпрос — обръщаме пропорциите“. Така двамата холанд­ски модни дизайнери Viktor&Rolf обясняват концепцията на победителя в тазгодишното издание на Pentaward и носител на платинената на­града — шампанското Piper Heidsieck — Rosé Sauvage. Ако има катего­рия, в която традицията „царува“, това е категорията на шампанско­то. Затова дизайнерите са запазили всички традиционни графични чер­ти на бутилката, корковата тапа, кофичката за лед, стъклото и ети­кета, но са решили, че след като шампанското може така да завърти главата на човек, то единственото ново решение би било да обърната визуалните елементи, за да подсилят това усещане и разбира се, за да разграничат марката Piper Heidsieck от нейните конкуренти.

Бутилките на Piper Heidsieck Rosé Sauvage бяха пуснати в ограниче­ни количества на пазара в края на октомври 2007 г. Стъклените бутил­ки са обвити от ръкавен (sleeve) етикет на Sleever International.

ПЛАТИНЕНИ НАГРАДИ

Категория: Напитки
Марка: Coca-Cola
Компания: Turner Duckworth
Държава: САЩ

Алуминиевата бутилка на Coca-Cola, проектирана от агенцията Turner Duckworth, спечели платинената награда в категорията „На­питки“. Формата на бутилката остава традиционната за марката, но е изработена от нов материал. „Когато една успешна марка стане известна, прибавянето на нови графични елементи е най-лесният на­чин да се освежи нейната опаковка. Но с течение на времето марка­та се изчерпва. Рано или късно има нужда от връщане към корените. Резултатът е опаковка, която е едновременно позната и в същото време — нова“, коментират дизайнерите от Turner Duckworth.

Категория: Храни
Марка: Чипс Tortilla Chips на Tesco
Компания: Pemberton&Whitefoord
Държава: Великобритания

Гамата чипс за търговската верига Tesco — Tortilla Chips, създава ве­селия образ на „the Bandito“, който сменя своите дрехи и аксесоари в за­висимост от вида чипс. По този начин авторите на опаковката вна­сят хумор в един непретенциозен продукт. „Bandito“ е облечен с хавай­ска риза и очила и носи мобилен телефон за Cool Bandito, държи бутил­ка вода и има червени бузки за Chilli Bandito и пр. Наред с това силните цветове, които са използвани за опаковките, повишават въздействие­то на продукта на местата за продажба.

Категория: Грижа за тялото
Марка: Гел-боя за коса Schwarzkopf Professional — OSiS+ Design Mix
Компания: DesignBridge Nederland
Държава: Холандия

Гамата гел-бои за коса Schwarzkopf Professional — OSiS+ Design Mix, са опаковани в кутии, обхванати от хартиени ленти, които са така от­печатани, че пресъздават ефекта на отделните видове бои — мати­ращи, с по-силно покритие, придаващи блясък и пр. Опаковката е семп­ла, елегантна и изискана, подчертаваща перфектно професионалната гама продукти.

Категория: Други продукти
Марка: Прах за пране Spark
Компания: Aekyung
Държава: Корея

Марката прах за пране Spark излиза в опаковка под формата на пе­рална машина и по този начин „говори“ универсален език. Няма нужда от повече обяснения за клиента — той веднага разбира вида на продукта и неговата употреба. Отделно от това винаги е видно каква част от продукта остава в опаковката, което я прави функционална. Опаковка­та е за многократна употреба и винаги може да се напълни отново.

Категория: Луксозни стоки
Марка: Напитка Yaoki

Компания: Dentsu Kyushu Inc.
Държава: Япония

Платинената награда в категорията на луксозните стоки бе присъ­дена на елегантната бутилка за саке Yaoki. Формата на опаковката е заоблена, позволявайки на бутилката да възвърне вертикалното си по­ложение сама. Тази напитка е вид саке, произведено от картофи, него­ва родина е третият по големина остров в Япония Кюшу. Бутилката е направена от порцелан Arita. Посланието, което носи, се основава на древна поговорка: „Ако паднеш седем път, стани осем“ или с други думи „Никога не се предавай!“ — както тази бутилка, която винаги остава във вертикално положение.

 
08.10.2011.
Автор: ProPack Magazine
0 Коментари
Таг :

Дизайн на опаковката, Събития

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар