В усилието си да универсализира корпоративната идентичност на всички свои почистващи и миещи продукти, корпорацията Unilever възлага на рекламната агенция Fourninety да създаде нов обединяващ дизайн под надслова Dirt is Good (Мръсотията е добра). Новият дизайн обхваща световноизвестните марки перилни препарати Persil, Skip и Omo (1). На предната страна на опаковките всички те вече имат познатото на потребителите петно, до което е отпечатан рекламният слоугън. Освен ребрандирането на тези марки от Fourninety са се постарали допълнително, като са направили промени и в структурния дизайн на опаковките, които вече се пълнят отгоре.
Бутилка с помпа за перилен препарат (2-3)
Водещият иноватор в областта на екологичните премиум продукти за дома и за персонална грижа Method обяви значителен пробив в категорията опаковки за перилни препарати. Опаковката е създадена по начин, който позволява препаратът да се излива директно в пералната машина чрез впръскване. Така сериозно се повишава ефективността на използвания детергент и същевременно се намалява количеството, нужно за едно зареждане на пералнята.
Самият перилен препарат на Method е създаден по технологията Smartclean. Изящната и лесна за ползване бутилка с помпа е направена по радикално нова формула, с която се пести ¾ от дозата препарат, използван при стандартните опаковки. Дозаторната помпа е много прецизна и позволява лесно и точно смесване на перилния препарат директно в машината. Така за средно по количество пране е необходимо помпата да се натисне само четири пъти.
За по-голямо удобство на потребителя дизайнът на прецизно дозиращата помпа намалява риска от предозиране на препарата. Предозирането може да доведе до по-голямо количество пяна, което може да повреди прането или самата пералня.
Формулата на препарата е биоразградима и е направена от 95% природни и възобновяеми съставки като кокосовото олио. Използвайки много по-малко вода, пластмаса, енергия и петрол в сравнение с традиционните детергенти, въглеродният отпечатък на продукта на Method е с 35% по-нисък в сравнение със стандартните перилни препарати. Рециклируемите бутилки са изработени от 50% рециклирана пластмаса. В допълнение Method е получил първия в света сертификат за цялостен цикъл (от люлка до люлка) за своя перилен препарат за безопасността, зеления опаковъчен дизайн и процес на производство.
Опаковка за течен сапун с вграден етикет (4)
Новата опаковка на Dawn Dish Soap представлява крачка напред що се отнася до етикета, който до този момент беше залепван с лепило. Бутилката Dawn Plus Bleach от PET е снабдена с коекструдриан прозрачен етикет, който ù придава визия тип „без етикет“ (No Label Look). Новият етикет може да бъде изрязан в широк диапазон форми и по този начин да се използва и за други бутилки на компанията. Според производителя този тип етикети са по-ефективни за производството в сравнение със стандартните, тъй като позволяват по-високи скорости в комбинация с намалено време за настройки и зареждане.
Fairy връща на пазара класическа бутилка (5)
Иконичната бяла бутилка на английския производител на почистващи препарати Fairy се връща на рафтовете в супермаркетите в чест на 50-годишнината от началото на производството ù. Опаковката, появила се на пазара за последен път преди 10 години, днес излиза в лимитиранa версия, която ще се предлага в големите вериги магазини в страната.
Повечето британци от по-възрастното поколение свързват бялата бутилка с детското телевизионно предаване „Синият Питър“, което са гледали като деца. От друга страна, резултатите от скорошно проучване сочат, че бялата бутилка директно им напомня за детството. В изследването повече от половината (53%) заявяват, че като малки са използвали бутилката за направата на ракета-играчка, 40% са я преработили в кутия за моливи, а 22% — в саксия за цветя.
Екоопаковка за екосапун (6)
Съдържащият зехтин екосапун за пране Ecolive на италианската компания Umbria Olii вече се предлага в нова, напълно компостируема опаковка.
Сертифицираната по стандарта EN 13432 биоразградима обвивка е направена от патентованите филми Bio-Flex F 2110 и Bio-Flex A 4100 CL на немската компания FKuR Kunststoff GmbH. В резултат се е получила здрава многослойна опаковка с високо ниво на блясък, което гарантира добрия външен вид на продукта. Освен това новият биофилм е лесен за производство, обработка и печат.
Slice Design актуализира серия луксозни продукти за почистване (7)
Английският дизайнер Slice Design „освежи“ дизайна на серията почистващи препарати за кожа и дърво Lord Sheraton на Spotless Punch за първи път от над десет години. Серията Lord Sheraton, която е направена от естествени съставки като пчелен восък и евкалипт, се позиционира във високия ценови отрасъл на пазара. Новият дизайн има за цел да затвърди тази принадлежност към категорията на луксозните стоки. Той се отличава с цветна йерархия на продуктите, в която основните графичните елементи и консистентната архитектура на опаковката остават непроменени за цялата продуктова линия. Това създава усещане за принадлежност към едно продуктово семейство.
Ароматно удобство
В сътрудничество със своя белгийско-френски партньор Nicols опаковъчната фирма RPC Kutenholz създаде нова опаковка за препарат за тоалетни чинии, който допълва съществуващата серията на компанията от детергенти за баня и тоалетна (8).
Известна още като Флакон 25, бутилката е направена от екструзионно формован PET със стъклена бистрота. Така съдържащият се в опаковката оцветен детергент ù придава атрактивен външен вид. Контейнерът от 50 мл е направен прецизно, така че да съвпада точно с пластмасовия държач в комплекта. Това позволява на потребителя просто да подмени опаковката с нова след изчерпване на съдържанието ù.