Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Опаковки като за световно



Футболната треска, заразила света през последните месеци, не подмина и големите производители на потребителски стоки, които се стремяха по да промотират продуктите си в контекста на Световното първенство по футбол в ЮАР. Закономерно тази тенденция важеше с особена сила за официалните спонсори на Мондиала, които се опитваха по всякакви начини да изградят връзка между продуктите си и силните положителни емоции, които създава световният футболен форум. Удачно създаденият дизайн на опаковките, който да съдържа елементи от футболната игра, отново се оказа печеливш модел и мнозина успяха сериозно да увеличат печалбите си.

Американските пивовари от Miller пус­наха на пазара лимитирана серия опа­ковки на бирата си с марка Miller Lite, върху които са отпечатани образи­те на част от най-добрите американ­ски и мексикански футболисти. Кено­вете с новия дизайн ще се предлагат в два размера — 8 и 24 унции. Освен за самата опаковка, производителят е помислил и за вторичното опакова­не (груповата опаковка), която също ще притежава графики от футбола, а текстът върху нея ще бъде изписан на 2 езика. Южноафриканският филиал на SAB Miller пък пуска на пазара алу­миниева кутия за бира, която се пре­връща в чаша след отстраняването на целия горен капак при отваряне. Така отпада нуждата от използване на стъклени бутилки или инсталиране на системи за наливане на бирата на стадионите по време на футболните мачове. Производителите на опаков­ката от Crown заявяват, че целта е да се намалят опашките по време на масови събития чрез съкращаване на времето за сервиране, тъй като би­рата може да бъде консумирана ди­ректно от кутията.

Алуминиеви бутилки на Budweiser

Пивоварите от Budweiser също се представят на ниво със своята ли­митирана серия бутилки на тема световното първенство по футбол, произведени от Exal. Бутилката с вместимост 473 мл е с дизайн, кой­то намалява риска от нежелано раз­ливане по време на консумация и уве­личава усещането за студенина на бутилката при допир. Пускането на лимитираната серия е част от об­щото усилие на групата пивоварни под крилото на АB Inbev да увеличат продажбите си преди и по време на първенството.

Футболна топка от опаковка

Дизайнери от Южна Корея (чийто отбор също участва в първенство­то) са създали нещо наистина нес­тандартно — опаковка, която с малко повече сръчност може да бъде пре­върната във футболна топка след из­ползване. Тубата е съставена от хар­тиени ивици, които се разглобяват и след това се втъкват една в друга, така че да се получи желаната форма на кълбо. Брилянтен пример за прила­гане на оригами-техниката в опако­ването.

Опаковки на билетите

Базираната в Лондон компания Burgopak създаде т.нар. „гостопри­емни кутии“ (hospitality boxes), кои­то освен билетите за мачовете на първенството побират и комплект листовки с информация за събитие­то. Новата кутия е адаптиран вари­ант на патентованата от южноаф­риканската опаковъчна фирма Aries Packaging плъзгаща се опаковка, из­ползвана за билетите за филмовите награди BAFTA. Опаковката е яркозелена и е покрита с матов ламинат. В нея има вграден ацетатен прозорец, приспособления от черна пяна и на­крайник за издърпване, с който ети­кетите могат да бъдат извадени по най-удобния начин.

Шарена бутилка от Coca-Cola

Клонът на Coca-Cola в Саудитска Арабия пусна на пазара през юни спе­циална серия на своите стъклени бу­тилки. Опаковката е боядисана в цветовете на логото на световното първенство. Сред достойнствата на бутилката е умелият дизайнерски трик надписът Coca-Cola да бъде от­печатан върху бялото поле на фона, като по този начин успешно се впис­ва в цялостния дизайн.

Play AXE 2010

Известната марка дезодоранти Axe, популярна най-вече сред младото по­коление, също пусна на пазара дизайн на опаковките си, свързан със све­товното първенство, като промо­ционалната кампания на продукта е насочена специално към чилийския и мексиканския пазар. Надписът Play AXE 2010 върху алуминиевата опаков­ка е изписан с живи цветове, които го отличават на останалия фон.

Промяна в традицията

За първи път от 78 години насам шо­коладовите блокчета на Mars не са опаковани в традиционната черна опаковка с червен надпис върху нея. За да почете участието на англий­ския футболен отбор в световното първенство, компанията производи­тел решава да пусне на пазара нов опаковъчен дизайн. Черният цвят е заменен с бял, на който е изрисуван кръстът на свети Георги, като по този начин се пресъздават елемен­тите на английското знаме.

Наденички и футбол

Германската марка Herta се присъе­динява към футболната еуфория със своя най-нов опаковъчен дизайн на ку­тията на наденичките „Knacki Ball“. Опаковката, върху чийто етикет е прибавен надписът „Edition 2010“, е на пазара от април тази година. Тук за разлика от някои от другите опаков­ки дизайнът не е променен напълно, но е „пипнат“ достатъчно, за да се усети „футболният дух“.

И не на последно място: „Опа­ковката“ на самата световна купа

За това първенство с нова „опаков­ка“ се сдоби и самата световна купа. Луксозната кутията за съхранява­не на 18-каратовия златен трофей е направена от френския произво­дител на кожени чанти Louis Vuitton, който бе избран от ФИФА специал­но за тази цел. На представянето на луксозната опаковка присъства и британският модел Наоми Кембъл, която постави ритуално купата в кутията, в която тя пропътува раз­стоянието до Южна Африка. Досега златната статуетка бе пренасяна в алуминиева туба.

 
17.10.2011.
Автор: ProPack Magazine
0 Коментари
Таг :

Дизайн на опаковката

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар