За 12. път се проведоха годишните награди на Pro Carton/ ECMAза опаковки от картон. Pro Carton, Асоциацията на европейските производители на картон и опаковки от картон, отбеляза тази година своята 20-годишнина. Основана през 1988 г. в Лондон и стартирала с едва 11 членове, Pro Carton вече наброява над 600 производители от цяла Европа. Тази година освен кандидатурите от страни, в които Pro Carton има представителства, за първи път имаше конкурсни проекти от Русия, Румъния, Полша и Канада. Поради недостатъчно кандидатури в категорията „Тютюневи изделия“ награда не бе присъдена.
ОПАКОВКА ОТ КАРТОН НА 2008 г.
Smirnoff Singiel Black
Опаковката на Smirnoff Singiel Black 0,7 l спечели престижното отличие „Опаковка от картон на 2008 г.“. Журито бе очаровано от забележителните довършителни ефекти и цялостната визия на тази опаковка. Широкият спектър от техники, използвани за създаването й, са от възможно най-високо качество и ясно демонстрират необятните възможности, което може да бъдат постигнати чрез използване на картон. Със своя иновативен и ефектен начин за отваряне опаковката е лесна за използване. Дори в света на напитките, където опаковките са луксозни и атрактивни, тази опаковка от картон наистина ще изпъква на щанда и като резултат от това – ще привлича внимание от страна на потребителите.
Производител на опаковката: CD Cartondruck AG
Производител на картона: Iggesund (Invercote Duo)
ИНОВАТИВЕН ДИЗАЙН
Morsi di Luce (Duca di Salaparuta)
Уникалната опаковка за виното Morsi di Luce удиви журито и спечели надпреварата в тази категория. Въпреки че самата опаковка е олекотена, защитата на продукта е осигурена. Качеството на печата и довършителните ефекти са перфектни, като се има предвид конкурентният пазар на напитки, където със сигурност ще направи впечатление на потребителите. Със своя иновативен дизайн опаковката на виното може да бъде чудесен подарък.
Производител на опаковката: Cartografica Pusterla SpA
Производител на картона: Cartiera di Cordenons (Stardream Antracite)
НАПИТКИ
Johnnie Walker Black Label 70/75 cl
Изключителните качества на отпечатване на опаковката на Johnnie Walker Black Label спечелиха журито в категорията „Напитки“. Разнообразните довършителни ефекти придават на опаковката особено излъчване, а това добави и друго измерение към притегателната й сила спрямо потребителите. В магазина, където импулсът е от такова значение, журито прецени, че тази опаковка от картон с нейния добре познат дизайн, ще предизвика страхотен интерес и ще привлече потребителите. Допълнителното приспособление в опаковката, част от цялостния картон, за изваждане на бутилката прави прибирането и нейното затваряне още по-лесни.
Производител на опаковката: Nampak Carton Europe
Производител на картона: Körsnas/ API Laminates
СЛАДКАРСКИ И ЗАХАРНИ ИЗДЕЛИЯ
Estuche Grand Class
Опаковката на шоколадовите бонбони Estuche Grand Class перфектно подхожда на продукта, опакован в нея. Лесна за използване само с едно отваряне на капачето, което води до възможност за споделяне на съдържанието на кутийката, която се разгъва като цвете и предлага различни видове бонбони. Журито бе впечатлено, че размерът на опаковката е перфектно пригоден към съдържанието и не е оставен нито един милиметър празно пространство. Бонбоните вътре са опаковани в пластмасови пликчета. Опаковката е отпечатана от двете страни и чудесно привлича вниманието на мястото за продажби (POS).
Производител на опаковката: Alzamora Packaging, S.A.
Производител на картона: M-real
КОЗМЕТИКА
Collagen 700
Тази опаковка, преди всичко що се отнася до графичния дизайн и цветовете, е оценена от журито като прекрасно прицелена към пазарите, за които е предназначен продуктът – Източна Европа. Наситеният цвят, облагороден със сребристо, прави външният вид на опаковката атрактивен, а този елемент е жизненоважен в един пазар като козметичния.
Начинът на отваряне е прост, но ефективен и веднъж отворена, опаковката перфектно показва съдържанието. Простичък дизайн, но добре замислен и придаващ допълнителна стойност и качества на продукта.
Производител на опаковката: CD Cartondruck AG
Производител на картона: Iggesund
ФАРМАЦИЯ
One Dose Packaging
Тъй като фармацевтичните продукти са потенциално опасни и трябва да се употребяват само в препоръчаните количества, дизайнът на опаковката е комбинация от торбичка, която съдържа продукта, и „ръкав“ от картон, който предпазва торбичката и носи необходимата информация. Отварящата система е много практична, сигурна и проста. Горният край на картона се откъсва, по този начин се отваря торбичката и тогава продуктът може безопасно да бъде изваден от опаковката си. Хитроумен дизайн, лесен за употреба и безопасен за транспортиране – така журито определи опаковката като отлична.
Производител на опаковката: Limmatdruck/ Zeiler (COPACO)
Производител на картона: Mayr Melnhof
ПРОМОЦИОНАЛНИ ОПАКОВКИ/ОПАКОВКИ ЗА РАФТА
Espositore da banco girevole Tantum Verde per pastiglie
Основната цел на промоционалните опаковки и опаковките за рафтовете е да привличат окото на потребителите и да излагат ефективно продукта. Този дизайн определено изпълнява тези цели, като в същото време предлага и много предимства. Хитроумната конструкция позволява да се поставят четири различни продукта – по един във всяка част. Индивидуални опаковки от всеки контейнер лесно могат да бъдат извадени от потребителя и просто да бъдат отново напълнени контейнерите от върха на опаковката. Опаковката заема малко място и освен това предлага възможност на клиентите да избират продукта, който искат да купят.
Производител на опаковката: Box Marche Spa
Производител на картона: Stora Enso
ДРУГИ ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ
M&S Speciality Teas
Журито се обедини около мнението, че тази опаковка от картон има изключително присъствие на рафта и че комбинацията от матиращ довършителен ефект и болд цветове ще привлече потребителите, а наред с това демонстрира изтънченост. Продуктът е лесно разпознаваем сред останалите, а информацията на него е лесно четима. Фолиото, използвано за текста, е необичайно и ще допринесе за разграничаване на мястото на продажбата, както и ще индикира, че това е качествен продукт. Матиращият довършителен ефект е постигнат чрез печат на обратната страна на картона.
Производител на опаковката: Boxes Prestige Ltd.
Производител на картона: Iggesund & GF Smith
ДРУГИ НЕХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ
Linea forno Tia
Дизайнът на тази опаковка подчертава определени елементи на продукта, които го правят още по-привлекателен на мястото за продажба. Използването на сребристо за подчертаване на ъглите прави продукта още по-атрактивен и допълнително облагородява изгледа за потребителите. Допълнителната информация, свързана с продукта, е лесна за четене, така че журито заключи, че тази опаковка демонстрира много ясно как добрият дизайн и високото качество на печата могат да облагородят цялостния изглед и качество на продукта.
Производител на опаковката: Box Marche Spa
Производител на картона: Stora Enso
УСТОЙЧИВОСТ
Clamshell
Новите фалцови линии правят цялостната форма още по-интересна. Но основният елемент е, че тази опаковка бе наградена с приза за устойчивост, тъй като с промяната на материала, от който се изготвя конструкцията, цялостното тегло на опаковката е редуцирано с около 40%. Това е постигнато без загуба на функционалността, нито на качеството на печат. Разбирането и внедряването на екологична тематика и загриженост е очевидно и ясно демонстрирано.
Производител на опаковката: Van Genechten Packaging
Производител на картона: Van Genechten Packaging
По материали на Pro Carton