Скъпи читатели,
Последният за календарната 2020 г. бр. 6 на сп. полиграфия ще ви отведе на обичайното, но и недотам традиционно пътешествие в света на полиграфията във времето на нейната дигитална трансформация. Печатните технологии в дигиталния свят е и първата тема в броя, с която маркираме някои от тенденциите в тази посока.
В полза на успешната дигитална трансформация чрез Ивайло Дишков на страниците на списанието споделяме опита на Адриан Мейр, ръководител продуктов и корпоративен мениджмънт в Müller Martini, в интелигентното балансиране между физически и онлайн събития.
Доказателство, че с добър мениджмънт дигитализацията и традициите в печата могат да гарантират успех в бизнеса, намираме зад стените на „Печатница на БНБ“. За успешния мениджмънт са и разговорите ни с носителите на отличията на СПИБ за 2019 г. – г-жа Соня Петкова, управляващ директор на СТС Принт АД, и г-жа Елена Дречева, изпълнителен директор на Коника Минолта България.
От страниците на списанието поглеждаме към новата влагащо-шиеща машина Primera PRO на Müller Martini и проследяваме пазара на книги в Европа през погледа на главния редактор на сп. „Graphische Revue“ Кнуд Васерман.
Специален гост в броя е именитият шрифтов дизайнер Питър Билак. Разговорът на Сандра Пеев – комуникационен и маркетингов експерт на localfonts.eu, с него е на тема създаването на шрифтове. Не пропускаме и историческия аспект на типографията: статията на Стефан Пеев е именно в тази посока.
В духа на предстоящите Коледа и Нова година и защото свързваме дните (и нощите) около тях с домашния уют и семейството, в броя представяме статията на художничката Росица Ячкова за неконвенционалната илюстрация в книгите за деца.
Статията на проф. Христо Кафтанджиев за социалните реклами е прекрасен пример за това, как можем да бъдем отговорни и адекватни на времето, в което живеем.
Подчинени на отговорността за утрешния ден са и две от темите в частта ProPACK.Акцентът, който поставяме в портфолиото на представителя на Avery Dennison Label and Packaging Materials Europe за България – ТАРА-МД ЕООД, този път е върху няколко измиващи се лепила за хартиени етикети и Wash off™ и Multicycle™ технологиите за устойчиво опаковане. Статията на гл. ас. д-р Иванка Добрева-Драгостинова разглежда предизвикателствата към дизайна на опаковки в условията на „новата COVID нормалност“.
В полето на дизайна, но през призмата на бранд идентичността са и другите ни две теми в раздела – цветовете и марките, и наградите Pentawards '20.