Скъпи читатели,
В последния за 2022 г. бр. 6 на сп. полиграфия, който по стечение на обстоятелствата идва при вас в началото на 2023 г., спираме вниманието ви върху предимствата на ребрандираните картони от свежи влакна (FBB) Alaska® и Adriatica® на ММ Груп.
Чрез ексклузивния представител на MBO Group за България – „Булграфика“ ЕООД, на страниците на броя представяме новите версии на универсалната линия за довършителни процеси HHS FUTURA.
Статиите на инж. Васил Станев „Възникването на литографията и офсетовия печат“ и „Кратка история на етикетите“ ще ви пренесат през времето в най-ранните години на печата.
Разговорът ни с носителя на наградата на сп. полиграфия в категория „Образователен принос“ доц. Искрен Спиридонов от ХТМУ – София е за явните и скритите страни на преподавателската професия, за предизвикателствата, но и за възможностите и удовлетворението от нея.
С фокус върху образованието са и очерците ни за паралелките по полиграфия в ПГАТ „Ц. Церковски“ – Павликени, и ПГАВД „Хр. Ботев“ – Пловдив, и за специалност „Дизайн и печатни комуникации“ на ТУ – София, филиал Пловдив.
Чрез авторите на изложбата на печатна реклама на Държавна агенция „Архиви“ – д-р Надя Живкова и инж. Владимир Георгиев, правим преглед на печатната реклама у нас от началото на ХХ век.
Тема на статията на проф. Христо Кафтанджиев са годишните отчети.
С откъси от интервюта в броя си спомняме за художника илюстратор на няколко поколения българи – Любен Зидаров.
В частта ProPACK правим преглед на пазара на интелигентни етикети и поглеждаме към специалните награди на конкурса Pentawards 2022. Експерименталното изследване на Велислава Антонова от ТУ – София, филиал Пловдив, е на тема „Взаимовръзката цвят – вкус в опаковките на храни през погледа на потребителите“.
Брой 6/22 на сп. полиграфия с раздел ProPACK ще бъде при вас третото десетдневие на януари 2023 г.