Скъпи читатели,
В бр. 2/22 на полиграфия правим преглед на тенденциите в електронната търговия и поглеждаме към пазарите на цифров печат.
Интервюто ни с Георги Пейчев от „Капелен БГ“ е с фокус върху бизнеса с хартии.
Случващото се в хартиената индустрия у нас е основна тема и на сборното ни интервю с добре познатите в бранша ЕМА ООД, „Полиграфснаб“ АД и „Аркотрейд“ ЕООД.
Броени дни преди старта на кампаниите за прием на ученици/студенти за учебната 2022/23 представяме две училища – ПГАТ „Цанко Церковски“ (Павликени) и ПГВАД „Христо Ботев“ (Пловдив), и два университета – ХТМУ (София) и ТУ (София), филиал Пловдив, подготвящи кадри за полиграфията. Публикуваните в броя мнения, коментари и преки впечатления на ученици, студенти, преподаватели и административни ръководители за обучението в четирите образователни институции са начинът ни да разкажем истории от истинския живот, но и да обърнем внимание на наболели проблеми в образованието по полиграфия.
На страниците на броя разказваме още една история, свързана с образованието – тази на второкурсника по полиграфия от ХТМУ Пламен Босаков, участвал и заел място в топ 5 на тазгодишните награди на Intergraf за млади таланти.
В рубриката „Юбилей“ отбелязваме 75-годишнината на инж. Людмил Великов.
Статията на художника Дамян Дамянов за изкуството на плаката е поредното доказателство, че предадената по естетичен и запомнящ се начин информация винаги достига до своя адресат.
Статията на проф. Стефан Стефанов – „Електронната търговия“, в раздела ProPACK поставя акцент върху ключовата роля на онлайн търговията във все по-динамичния и изпълнен с предизвикателства модерен свят.
Втората част на статията „Еротизираният дизайн“ на проф. Христо Кафтанджиев поставя ударение върху комуникативните стратегии в пекиджинга от гледна точка на семантиката.
Брой 2/22 на сп. полиграфия с раздел ProPACK ще бъде при вас първото десетдневие на месец май.