Началото на конкурса е поставено от сп. „Тара и упаковка“ в Москва през 1995 г. Тогава е и премиерата на конкурса в рамките на първата международна изложба „Этикетка“. През последните 10 години, успоредно с възникването и развитието на печатното производство, в Русия е сложено началото и на печата на опаковки, а продукцията на направлението е популярна извън пределите на страната.
През 2004 г. конкурсът за най-добър етикет получава статута на международно събитие, а заедно с него и официалното си название „ГрандЭтикет“. От тогава до сега в него участват дизайнерски студиа, производители и собственици на фирми от Русия, Армения, Беларус, България, Полша, Франция. Сред поддръжниците на конкурса за това време са Avery Dennison и Търговско-промишлената палата на Руската федерация (2012, 2013 и 2014), а сред журито – експерти от Великобритания и Холандия.
Предстоящото 11-о издание на „ГрандЭтикет“ ще се състои в рамките на международната изложба Beviale Moscow, а негов организатор ще е сп. „Тара и упаковка“ с поддръжката на: Националната конфедерация по опаковане, Търговско-промишлената палата на РФ, Изложението Beviale Moscow 2015, Съюза на дизайнерите в Русия, Международната асоциация „Съюз на дизайнерите“, Регионалната асоциация на полиграфистите, Асоциация АРМЕНПАК, Руската парфюмерийно-козметична асоциация, Европейския институт по опаковане, отрасловия портал Unipack.ru, сп. „Полиграфия“ и издателство „Хранително-вкусова промишленост“.
Конкурсът има за цел да популяризира и да съдейства за развитието на отрасъла, както и да окаже помощ на производителите на хранителни продукти, напитки и др. в търсенето на престижни дизайнерски студиа и производители на етикети.
Условия за участие в „ГрандЭтикет“
В конкурса могат да участват:
• дизайнерски студиа, професионални дизайнери, студенти от катедрите по дизайн, разработващи проекти на етикети
• печатници и фирми, производители на етикети
• предприятия от хранително-вкусовата и питейната промишленост, и от други отрасли, произвеждащи стоки за потребление
Необходими материали за представяне:
• 5 екземпляра от всеки етикет (заедно с електронната версия във формат JPG, не по-малко от 500 kb)
• кратко описание (не повече от ½ страници А4), съдържащо името на клиента на етикета, разработчика на дизайна, изпълнителя на печата, както и допълнителни сведения, акцентиращи върху оригиналността и иновацията на етикета. Препоръчително (но не задължително) е да се представи мостра на продукта с етикета.
Таксата за регистрация за всеки етикет или серия от етикети е 3 000 рубли.
При подаването на 3 работни проекта се ползва 15% отстъпка, а за всеки следващ – допълнителна отстъпка от 5%, но не повече от 50%.
Номинациите на конкурсните работи са, както следва:
1. Етикети за напитки:
• Разхладителни напитки
• Сокове
• Минерална вода
• Бира
• Вино
• Силни алкохолни напитки
• Мляко и млечни продукти
2. Етикети за парфюми
3. Етикети за сладкарски изделия и сладолед
4. Етикети за хранителни продукти
5. Етикети за промишлени стоки
6. Защитни етикети
Кандидатурите могат да се представят в категориите:
• дизайн – оценяват се худ. оформление и рекламната ефективност
• печат – оценяват се качеството на печат, рекламната ефективност и иновативността
• дизайн и печат – оценяват се худ. оформление, качеството на печат, рекламната ефективност и иновативността
Конкурсът се журира от: представители на организаторите, спонсори, независими специалисти от водещи предприятия от различните отрасли, представители на обединения на предприемачите, Съюза на дизайнерите на Русия, международната асоциация „Съюз на дизайнерите“, Търговско-промишлената палата на РФ.
Наградите в конкурса:
Победителите получават: златни, сребърни и бронзови медали заедно с почетните дипломи на конкурса, както и възможността наградените етикети да бъдат пуснати в серия с логото на „ГрандЭтикет“ и годината на провеждане на конкурса.
Специалните награди на конкурса се присъждат от членовете на журито, спонсорите и подкрепящите организации.
Церемонията по награждаването на победителите от конкурса ще се състои в рамките на международното изложение Beviale Moscow 2015 от 6 до 8 октомври т.г. в Крокус Експо, Москва. По същото време ще бъде организирана и изложба на наградените етикети.
Крайният срок за подаване на работите за конкурса е 17 септември на адрес: 107023, Москва, ул. Суворовская, д. 6, журнал „Тара и упаковка“
Повече информация на имейл: kpc48@mail.ru